شهردار منطقه ۵ گفت: طرح موضعی محله کن با عنوان طرح «بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن» به تصویب کمیسیون ماده پنج شهر تهران رسید.

شریفی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پس از مدت‌ها در نهایت کمیسیون ماده پنج تهران طرح موضعی محله کن را تصویب کرد اذعان داشت: به دلیل عدم استقبال اهالی از طرح تفصیلی، ملاک عمل با امکان ساخت بنا در حداکثر ۳ طبقه، با پیگیری مستمر اهالی کن و به همت مدیریت شهری، بازنگری طرح موضعی محله کن، توسط دفتر توسعه محله و زیر نظر سازمان نوسازی شهر تهران انجام شد. امید است با تصویب طرح مذکور روند نوسازی در بافت فرسوده محله کن بهبود یابد. 

او ادامه داد: حوزه مداخله طرح موضعی محله کن، مساحتی حدود ۹/۷۵ هکتار دارد که بیش از ۸۵ درصد وسعت آن (۳/ ۶۵ هکتار) در بافت فرسوده مصوب ملاک عمل واقع شده است. 

شریفی تاکید کرد: طرح «بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن» با هدف احیاء بافت روستایی محله و ارتقای کیفیت سکونت با توجه به اصالت و هویت محله کن تدوین شده است. بر این اساس، رویکرد کلی طرح اعطای تراکم تشویقی بافت فرسوده و امکان احداث بنا تا چهار و پنج طبقه، متناسب با هویت کالبدی محله است. همچنین با توجه به وجود مشکلات ثبتی- حقوقی و فقدان اسناد رسمی مالکیت، ضوابط تشویقی ویژه‏ای در طرح مذکور برای املاک فاقد سند مالکیت و قولنامه‏ای، به منظور تسهیل و تسریع فرایند نوسازی بافت فرسوده محله کن و ایجاد انگیزه‏های لازم به منظور پیگیری اخذ سند رسمی مالکیت، درنظرگرفته شده است. 

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: اتخاد تدابیری جهت هدایت نحوه تجمیع و نوسازی قطعات در محدوده طرح، نگرش جامع و یکپارچه به ساختار کالبدی و شبکه معابر ارگانیک محله در عین توجه به ارزش‏های اکولوژیکی، مذهبی و فرهنگی - اجتماعی و انعکاس تمامی موضوعات در طرح و ضوابط و مقررات پیشنهادی، از ویژگی‏های بارز طرح «بازآفرینی بافت ارزشمند روستایی کن» است.

برچسب ها: بازآفرینی ، طرح شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار