طرح ویژه نظارت بر فروش بلیت سفر‌های تابستانی خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از نظارت بر فروش بلیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر تا پایان سفر‌های تابستانی در قالب طرح ویژه نظارت خبر داد.

حاجی صفری گفت: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافران، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفر‌های شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و مراجعه نکردن حضوری مسافر به پایانه مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir فراهم شده است.

وی همچنین به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافران بر روی وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر و به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت‌های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر اشاره کرد.

حاجی صفری گفت: مطابق ضوابط، شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان برای سهولت و دسترسی صدور بلیت حداقل ۸۰ درصد ظرفیت سرویس‌های اتوبوسی خود را در مسیر‌های برون استانی از طریق سایت‌ها و آپ‌های اینترنتی و موبایلی طرف قرارداد شرکت‌های حمل و نقل به فروش می‌رسانند.

وی تاکید کرد: بازه زمانی ۱۵ روزه ارائه سرویس برای پیش فروش بلیت توسط شرکت‌های حمل و نقل مسافر در سامانه‌های مورد اشاره نیز لحاظ می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: شرکت‌های حمل و نقل با بهره مندی از تمام توان ناوگان در اختیار برای مقاصد با تقاضای بالا نسبت به ارائه سرویس فوق العاده اقدام می‌کنند.

حاجی صفری تاکید کرد: تمهیدات پیشگیرانه از قبیل بررسی میزان استفاده از سرویس‌های دربستی، کنترل و نظارت سیستمی با بهره مندی از سامانه داپ و سیستم کنترل صورت وضعیت در دستور کار جدی قرار دارد.

به گفته وی نظارت بر عملکرد تمام شرکت‌های حمل و نقل مسافر تا پایان سفر‌های تابستانی در قالب طرح ویژه نظارت موثر انجام و برخورد جدی و موثر با تخلفات مورد بحث از طریق برگزاری کمیسیون مربوطه اجرا می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی همچنین از درج Qr-code بر روی بلیت‌های صادره شرکت‌های حمل نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات خبرداد و افزود: همچنین سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفر‌ها دراستان خواهد بود.

برچسب ها: نظارت ، اتوبوسرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.