هواشناسی خراسان رضوی پیرامون وزش باد و طوفان هشدار صادر کرد

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی پیرامون شدت گرفتن وزش باد در نیمه شرقی و جنوب شرق این استان و انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نقاط بویژه مشهد، نواحی مرکزی و غربی هشدارهای هواشناسی در سطح زرد و نارنجی صادر کرد.

در اطلاعیه هشدار سطح نارنجی روز جمعه این مرکز آمده است: شدت وزش باد در نیمه شرقی و جنوب شرق استان از امروز، بیستم مرداد ماه موجب طوفان گرد وخاک همراه با احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان و اختلال در سیستم حمل و نقل، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید در برخی از مناطق خراسان رضوی خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه، وقوع پدیده وزش باد شدید همراه با گرد و غبار تا روز ۲۳ مردادماه، دوشنبه هفته جاری ادامه دارد که فعالیت این پدیده جوی در شهرستان‌های سرخس، صالح‌آباد، تربت‌جام، خواف، باخرز، تایباد و نواحی شرقی شهرستانهای گناباد و کلات شدید پیش بینی شده است و در سایر شهرستانها با شدت کمتری رخ خواهد داد.

در اطلاعیه هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی نیز آمده است: از عصر امروز، جمعه انتقال ذرات گرد و غبار از نواحی شرقی و جنوب شرق استان به سایر نقاط بویژه نواحی مرکزی و مشهد مقدس انجام خواهد شد که این امر کاهش کیفیت هوا و میدان دید را در بردارد.

بر اساس اطلاعیه سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی، پدیده جوی گرد و غبار تا روز دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه های سطح زرد و نارنجی صادر شده توسط این سازمان نسبت به تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد، احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، خودداری از تردد و فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای قلبی و تنفسی تاکید کرد.

برچسب ها: هوای مشهد ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.