مسئول دفتر حقوقی شورای عالی کانونهای سردفتران و دفتریاران کشور گفت: مطابق اجرای این قانون، دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت اسناد و املاک برای ارائه خدمات مثل تنظیم سند نیاز به دسترسی به سامانههای الکترونیکی ثبت احوال برای استعلام هویت، ثنا برای راستی آزمایی هویتی، به امور مالیاتی برای پرداخت برخط مالیات، به بانکها برای پرداختها متصل است و قطعی هر کدام از آنها، باعث متوقف شدن روند کل کار میشود.
سیامک بهارلویی افزود: در یک ماه گذشته اختلال و قطعی سامانهها بویژه ثبت احوال و امور مالیاتی را زیاد شاهد بودیم و امروز هم شاهد آن بودیم.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان اصفهان با اشاره به فعالیت حدود هشت هزار و ۵۰۰ دفتر اسناد رسمی در کشور گفت: از این تعداد، ۵۳۰ دفترخانه در استان اصفهان و ۲۳۳ در اصفهان فعال است.
مسئول دفتر حقوقی شورای عالی کانونهای سردفتران و دفتریاران کشور اضافه کرد: آمارها نشان میدهد، تعداد دفاتر اسنادرسمی در کشور کافی است حتی ۶۰ درصد آنها زیان ده هستند، اما قرار است این دفاتر بدون توجیه اضافه شوند.