امام جمعه یزد گفت: خانواده‌های شهدای مدافع حرم، پشت دشمن را با صبوری شکستند و در مقابل خواسته خدا مطیعانه عمل کردند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافعان حرم استان یزد به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم با اشاره به روایتی از امام حسین (ع)، اظهار داشت: ایشان فرمودند که مردم بنده دنیا هستند و اگر مشکلی در رابطه با دین آن‌ها پیش بیاید، شانه خالی می‌کنند، اما امروز به حضرت عرض کنیم که در زمان ما و در حکومت اسلامی ما، مردم نه تنها برای نگهداری از دین خود دغدغه دارند، بلکه در سختی‌ها و مشکلات مقاومت می‌کنند که این ویژگی را در خانواده‌های شهدا به خوبی مشاهده می‌کنیم.

او با بیان اینکه مادران، همسران و فرزندان شهدا در مقابل از دست رفتن عزیز خود به خوبی صبوری کردند، افزود: آن‌ها پشت دشمن را با این صبوری شکستند و در مقابل خواسته خدا مطیعانه عمل کردند که این حالات و روحیات آن‌ها غبطه برانگیز است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ملائکه و همه اهل زمین و آسمان به انسان‌هایی همچون خانواده شهدا افتخار می‌کنند و خدا نیز وعده داده که من پاداش شما را می‌دهم.

ناصری بر ایستادگی خانواده شهدا تاکید کرد و خطاب به آن‌ها گفت: راه شهدا را ادامه دهید و با توکل به خدا ادامه مسیر دهید و رهروان شهدای خود باشد و فرزندان خود را همچون این شهدا تربیت کنید.

ناصری تاکید کرد: کار شهدای مدافع حرم استثنایی است، زیرا آن‌ها به طور مستقیم از حرم اهل بیت (ع) در همه شهر‌ها و کشور‌ها دفاع کردند و اجازه ندادند دشمنان اهل بیت (ع) به اهداف خود دست پیدا کنند.

امام جمعه یزد بیان کرد: دشمن ما فقط داعش نبود بلکه ۷۰ تا ۸۰ کشور با ما در عرصه‌های مختلف از جنگ تحمیلی تاکنون دشمنی کردند و نقشه داشتند تا یک اسرائیل بزرگ درست کنند، اما شهدای مدافع حرم نقشه‌های آن‌ها را نقش برآب کردند.

او گفت: شهدای مدافع حرم به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) لبیک گفتند و از حریم رسول الله و اهل بیت (ع) دفاع کردند و این عالی‌ترین درجه کاری بود که انجام دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.