احداث بیش از ۵۰ درصد بزرگراه نائین - طبس

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰ درصد از عملیات احداث بزرگراه نائین- انارک- خور- طبس انجام گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اجرای ۵۶ درصد از عملیات احداث بزرگراه نائین- انارک- خور- طبس  گفت:طول جاده نائین- انارک- خور- طبس ۲۵۳ کیلومتر است که ۱۴۳ کیلومتر آن به صورت بزرگراهی احداث و بهره برداری شده است.

بهزاد شاهسوندی افزود:۳۰ کیلومتر دیگر از این جاده نیز در یک قرارداد به ارزش یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال حد فاصل مشجری تا سه‌راهی چوپانان در دست اجراست و بقیه این مسیر نیز در دست مطالعه است.

او گفت: همچنین طرح کنار گذر آران و بیدگل و کمربندی کاشان به صورت مشترک به طول ۷۱ کیلومتر و شامل ۴۳ کیلومتر کنار گذر  آران و بیدگل و ۲۸ کیلومتر کمربندی  کاشان است که تاکنون روکش آسفالت ۳۰ کیلومتر کنارگذر آران و بیدگل انجام شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: ساخت ۹ کیلومتر از مسیر ابوزیدآباد – کاشان – فخره در شمال استان اصفهان نیز در حال انجام است و علاوه بر این، روکش گذاری لایه اول، سه کیلومتر از کمربندی "کاشان" نیز آن انجام شده و برای تکمیل این طرح، نیاز است بقیه این مسیر آزاد سازی شود.

او اظهار داشت: برای روکش لایه اول بخشی از کمربندی "کاشان" هم اکنون چهار دهانه تقاطع غیر همسطح زیر گذر کمربندی "کاشان" با محور "نوش آباد" در دست اجراست.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به اهمیت جاده  شهرضا به اصفهان، ۲بانده شدن این مسیر اهمیت زیادی دارد و تاکنون ۱۱ کیلومتر از جاده شهرضا به اصفهان تعریض و ۲بانده شده است.

شاهسوندی ادامه داد: شهرستان شهرضا در حدود ۲۸۰ کیلومتر راه شامل راه‌های اصلی، روستایی و بزرگراهی دارد و هزینه تعریض و عملیات دوبانده‌سازی، ۱۱ کیلومتر از جاده شهرضا به سمت اصفهان در حدود چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

او تصریح کرد: تکمیل این مسیر به علت آنکه بودجه آن در ردیف اعتباری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار دارد، به اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا تفویض اختیار شده است.

شاهسوندی خاطرنشان کرد: مطالعات مرحله اول جاده شازده علی اکبر شهرضا - جرقویه نیز انجام شده است و برای تکمیل این پروژه، در صورت تکمیل مطالعات جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ اقدامات لازم انجام می‌شود.

او تصریح کرد: چند سال گذشته احداث باند دوم مسیر شهرضا به سمت مبارکه و همچنین باند دوم  شهرضا به سمت دهاقان اجرا شد و در حوزه راه‌های روستایی نیز مسیر ایست بازرسی جاده شیراز به طرف جرقویه در حال بررسی است که در صورت تکمیل مطالعات، اقدامات مربوط به آن انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.