آقای زیار گفت: بازدید‌های دوره‌ای از پالایشگاه آبادان نشان می‌دهد میزان آلایندگی آن در حد استاندارد است.

علی زیار معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در سالن جلسات حراست پالایشگاه آبادان گفت : شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بازدیدهای دوره ای را به صورت مستمر از تمام شرکت های پالایشی انجام می دهد و هرکجا وجود آلاینده تشخیص داده شود واکنش نشان می دهد.

او پالایشگاه آبادان را پیشرو در کاهش آلاینده های صنعتی خواند و گفت : پالایشگاه آبادان میزان آلاینده ها به زیر یک تن رسیده و حالت استاندارد دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه آلایندگی ویژگی ذاتی صنایع نفتی در تمام جهان است گفت : صفر شدن میزان آلایندگی در این صنایع امری غیر ممکن و به معنای توقف واحد تولیدی است.

آقای زیار همچنین گفت : پالایشگاه آبادان در ۲ سال اخیر کارهای بزرگی همچون راه اندازی مجتمع مدار بسته آب و احداث تصفیه خانه با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در حوزه مسائل زیست محیطی تولید، انجام داده است و برای کنترل آلایندگی نیز برنامه های میان مدت و بلند مدت دارد.

او در ادامه خواستار ایجاد کارگروه متشکل از محیط زیست و شرکت پالایش نفت آبادان برای پایش اقدامات انجام شده در حوزه کنترل موارد زیست محیطی شد.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی نیز در این نشست گفت : مجلس در حوزه توسعه هرگونه کمکی را به شرکت پالایش نفت آبادان خواهد کرد و امید است در حوزه محیط زیست نیز در حد انتظارات مردم ظاهر شود.

او تاکید کرد پالایشگاه آبادان در بحث نوسازی و بهسازی خوب ظاهر شده اما با توجه به واقع شدن در مرکز شهر  باید در کنار توجه به تولید و اشتغال ، سلامت مردم را نیز در نظر بگیرد.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: پالایشگاه آبادان با حضور آقای قیم به عنوان مدیر عامل در حوزه مسئولیت های اجتماعی ورود جدی داشته و می طلبد مسائل زیست محیطی نیز با جدیت پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.