مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های آبرسانی متعددی در شهرستان نیکشهر تعریف شده و آماده اجراست که بر اساس اعتبارات ابلاغ شده از استان عملیاتی خواهد شد.

علیرضا قاسمی گفت:  الحاق ۱۷۶ روستای شهرستان نیکشهر، به طرح جهاد آبرسانی انجام شد  که در همین راستا، عملیات نقشه‌برداری مجتمع ۳۲ روستایی بنت و دستگرد آغاز و کارگاه مجتمع زیرمجموعه سد خیرآباد در حال تجهیز است.
 
 مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر تعداد ۳۳ پروژه از محل اعتبارات استانی و ملی در این شهرستان در دستور کار شرکت قرار دارد.
 
 وی تصریح کرد: اعتبار تخصیصی این طرح‌ها در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد بوده و متأسفانه هیچ دشت یا سفره آب زیرزمینی پایداری در حوزه این شهرستان وجود ندارد و اکثر منابع تأمین آب از اندک آبرفت رودخانه‌های فصلی هست که در صورت عدم بارندگی دچار تنش آبی می‌شوند.
 
علیرضا قاسمی خاطر نشان کرد: تأمین آب شهر نیکشهر از تعدادی چاه در پایین دست سد خیرآباد صورت می‌گیرد و ارتقای تأمین آب شهر نیکشهر با حفر چاه در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌ها و عدم بارندگی، این چاه‌ها هر ساله نیاز به کف‌شکنی و لایروبی دارد، علاوه بر این توسعه شبکه توزیع آب دیگر برنامه اجرایی این شرکت برای بهبود وضعیت خدمات‌رسانی به ساکنان نیکشهر است.
 
قاسمی اظهار کرد: احداث تصفیه‌خانه و ایجاد مخازن جدید برای شهر و روستاهای پایین دست سد را از جمله برنامه‌های این شرکت برشمرد و سایر طرح‌هایی که بر اساس اعتبارات ابلاغ شده از استان اجرا خواهد شد و آبرسانی به مجتمع ۱۸ روستایی زیرمجموعه سد خیرآباد از جمله این طرح هاست که در سال جاری از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران و ملی پیش‌بینی اعتبار شده و در حال حاضر پیمانکار در حال تجهیز کارگاه هست.
 
وی گفت: از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه هنزم و زیردان در راستای اجرای این پروژه، به منظور ادامه حفاری چاه، پیمانکار انتخاب شده و علاوه بر آن یک حلقه چاه جدید نیز حفر خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: همراهی و مشارکت خیران در اجرای تعدادی از پروژه‌ها، خط انتقال آب روستای سهرک از محل چشمه انجام شده،  شبکه و مخزن روستای دن‌دستگر نیز با مشارکت افراد خیر در حال اجرا قرار دارد.
 
وی افزود: پروژه‌های اجرا شده در این شهرستان ۳ حلقه چاه جدید برای روستاهای مهبان، رمضان کلک و کوپچ حفر شده است و لوله‌گذاری خط انتقال، شبکه توزیع و احداث مخزن برای روستای موشکنت نیز در دست اجرا قرار دارد.
 
قاسمی ادامه داد:  برای اجرای خط انتقال آب روستای رمضان کلک لوله تهیه و پیمانکار انتخاب شده است، مخزن ذخیره آب روستای کنارکمبان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
 
وی گفت: تکمیل شبکه توزیع شهر چانف در مرحله اتصال خط به مخزن است،  چاه این منطقه نیز در حال کف‌شکنی بوده و پیش‌بینی حفر چاه جدید نیز انجام و پیمانکار آن انتخاب شده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان نیکشهر از آب شرب را ۶۴ درصد اعلام کرد و از ۳۰۰ روستای سطح شهرستان ۱۱۰ روستا با جمعیت ۶۰ هزار نفر دارای تأسیسات آبرسانی است و ۲۱ هزار نفر در روستاهای فاقد تأسیسات آبرسانی ساکن هستند که تحت پوشش خدمات قرار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار