نماینده ولی فقیه در سمنان:

مدرک‌گرایی بدون حل مساله برای جامعه سودمند نیست

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: رویکرد مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها بدون حل مساله و فقط برای کسب موقعیت شغلی، برای جامعه سودمند نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در هجدهمین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این دانشگاه با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز این استان وجود سرمایه انسانی فرهیخته و چهره‌های علمی ممتاز است، گفت: نظام آموزش عالی در مقطعی به سمت مدرک‌گرایی حرکت کرد که این امر طی سال‌های اخیر کمرنگ‌تر شده است.

امام جمعه سمنان افزود: مدرک گرایی بدون حل مساله و فقط برای دستیابی به پست و موقعیت شغلی، یکی از معضلاتی است که گاهی گریبان دانشگاه و حوزه را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: برخی افراد که از مایه علمی لازم برخوردار نیستند، اما مدرک می‌گیرند، در میانه کار کشور را با مشکل مواجه می‌کنند.

وی با اشاره به آثار منفی کرونا بر تحصیلات دانشگاهی در سال‌های گذشته گفت: کاهش تعداد دانشجویان که با افت علمی و تحصیلی نیز همراه شده است، دانشگاه‌های استان را در سال‌های اخیر با مشکل مواجه کرد.

وی زمینه‌سازی مسئولان برای پیوند صنعت و دانشگاه را دارای اولویت دانست و افزود: امروز با جوانان تحصیل‌کرده ای مواجه هستیم که به دلیل نبود منابع و زیرساخت‌های لازم و یا فقدان توجیه اقتصادی و دلایل دیگر، امکان اشتغال ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار