معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سرخک یکی از مسری‌ترین بیماری‌های واگیر است.

خداداد شیخ زاده   اظهار داشت: در کشور ما برنامه گسترش ایمن‌سازی با هدف ایجاد مصونیت فعال در کودکان از سال ۱۳۶۳ آغاز شده و دستیابی به پوشش واکسیناسیون بالای ۹۵ درصد در تمامی مناطق مورد انتظار است.

خداداد شیخ زاده افزود: واکسیناسیون پس از تامین آب آشامیدنی سالم، مهمترین مداخله بهداشتی شناخته شده در جهان در کاهش مرگ و میر کودکان بوده و از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

وی گفت: بیماری سرخک یکی از مسری‌ترین بیماری‌های واگیر است که می‌تواند به سرعت در جامعه منتشر شود؛ در صورتی که پوشش ایمنی گروهی در سطح جامعه کاهش یابد، احتمال اپیدمی بیماری وجود دارد.

اجرای کمپین بیماری سرخک و سرخجه در استان از هفته آینده

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز از اجرای کمپین بیماری سرخک در استان سیستان بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به همجواری استان سیستان و بلوچستان با افغانستان و پاکستان و همچنین افزایش موارد مثبت بیماری سرخک در استان، کمپین واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه از شنبه ۲۱ مردادماه به مدت سه هفته برای کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه استان آغاز می‌شود.

محمد ساکنی ادامه داد: خانواده‌ها برای انجام واکسیناسیون کودکان باید به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت جهت انجام واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه کرد: هم‌استانی‌ها در صورت ناقص بودن و تاخیر در انجام واکسیناسیون کودکان در بازه سنی ۱۲ تا ۵۹ ماه، نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان به نزدیکترین مرکز خدمات جامع شهری، خانه بهداشت و پایگاه سلامت مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار