امارات در پی رو به رو کردن پوتین و زلنسکی

رسانه‌ها می‌گویند رئیس امارات قصد دارد در نشست بین‌المللی تغییرات اقلیمی که پاییز برگزار می‌شود، دیداری بین پوتین و زلنسکی ترتیب دهد. 

برخی رسانه‌ها می‌گویند امارات احتمالا در زمینه میانجیگری بین روسیه و اوکراین وارد میدان شده است و قصد دارد نشستی بین رؤسای جمهور روسیه و اوکراین برگزار کند.

 روزنامه ایتالیایی تمپو به نقل از «دیپلمات‌های غربی و عرب» گزارش داد محمد بن زاید، رئیس امارات از هم اکنون در تلاش است تا به درخواست پاپ فرانسیس، دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را برنامه ریزی کند.

منابع می‌گویند نشست سران روسیه و اوکراین ممکن است در خلال کنفرانس سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی صورت بگیرد. این کنفرانس نوامبر (آذر ماه) در دبی برگزار می‌شود.

امارات پیش از این نیز گفته بود قصد دارد با همکاری واتیکان مذاکرات صلح را بین دو طرف جنگ برگزار کند.

گفتنی است پیش از امارات، عربستان نیز تلاش کرده تا با برگزاری نشستی پیرامون بحران اوکراین در جده، خود را به عنوان بازیگر منطقه‌ای در زمینه میانجیگری معرفی کند. نشست جده شنبه و یکشنبه این هفته برگزار شد و سران ۳۰ کشور و همچنین نمایندگان سازمان ملل در آن حضور داشتند. این نشست در نهایت بدون صدور بیانیه پایانی خاتمه یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خاک بر سر عربهای احمق که حاضرند بین کشورهای کومونیست و ... دوستی ایجاد کنند ولی برای صلح و دوستی و مردم هم نوع خودشون در کشورهای عربی درگیر جنگ قدمی که بر نمیدارند هیچ،بلکه هزینه بابت جنگ هم میکنند
آخرین اخبار