وزیر صمت گفت: باید به سمت خودروهای روز حرکت کرد و از خودروهای گذشته و قدیمی دست کشید.

عباس علی آبادی گفت: صنایع باید به سمت کیفیت و اثرپذیری بیشتر سوق پیدا کنند. تاکید ما بر توسعه صادرات در وزارت صمت است که باید زمینه های آن ایجاد شود.

او گفت: ما مخالف واردات نیستیم بلکه نیاز بازار و تنظیم آن باید مد نظر قرار گیرد. من معتقدم که بازار کشور باید بازار رقابتی کامل باشد، اگرچه تحقق آن در همه عرصه‌ها سخت است، معتقدم دولت نباید مستقیماً در بازار رقابتی دخالت داشته باشد ولی باید اول رفع انحصار کرد.

وزیر صمت گفت: ما باید به سمت خودروهای روز حرکت کنیم و از خودروهای گذشته و قدیمی دست کشید. امروز خودروهای برقی صدمرتبه از خودروهای بنزینی بهتر هستند.

 او با اشاره به اینکه نوآوری در حوزه خودروهای برقی بسیار اهمیت دارد، گفت: این موضوع منافع سرشاری را نصیب کشور می‌کند زیرا با بهره‌گیری از خودروهای برقی در موضوع محیط زیست وضعیت بهتری خواهیم داشت و درآمد ناشی از عدم مصرف سوخت های فسیلی نصیب کشور می شود.

علی آبادی گفت: اولویت ما واردات خودروهای برقی نو و کارکرده است و بنابراین در تدارک زیرساخت‌های لازم برای آن هستیم و براین اساس آیین‌نامه واردات آن در چند  روز آینده تدوین می‌شود.

او در خصوص قطعه سازی در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: ما نه تنها باید در زمینه قطعات خودرو پیشرفت کنیم بلکه باید در بخش های مهم هم قطعات را به روز کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
شما وارد کن عین کل کشورهای حاشیه خلیج فارس ماشین ایرانی داره ب سمت ماشین پلاستیکی میره از نظر ورق نازک فلز بدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
به نظرت خیلی زود نیست یه کم صبر کن ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
با این شرایط باید ایران خودرو و سایپا تعطیل بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
هنوز دارین ماشین با قالپاق و رینگ آهنی درست میکنید نمونش سورن پلاس دوگانه اونوقت حرف از بروز شدن می‌زنید. بهتره اول حرف از صداقت بزنید بروز شدن پیشکش.
آخرین اخبار