کاخ سفید گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه سران رژیم صهیونیستی و عربستان بر سر طرح کلی عادی‌سازی روابط بین دو طرف توافق کرده‌اند را رد کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در خصوص هرگونه توافق بر سر عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان گفت: «من فکر می‌کنم گزارش‌ها این تصور را برای برخی از مردم ایجاد کرده که بحث‌ها بیش از آن چیزی که واقعا هست پیش رفته و قطعی شده است». 

به گزارش هاآرتص، کربی گفت: «هنوز گفتگو‌های زیادی وجود دارد که باید انجام شود تا به آن مرحله برسیم. به طور کلی، هیچ مذاکراتی نیست که بر سر آن‌ها توافق شده باشد، هیچ چارچوب توافق شده‌ای برای مدون‌سازی عادی‌سازی روابط یا هرگونه ملاحظه امنیتی در این مورد وجود ندارد. اما دولت تعهد دارد که به گفتگو ادامه دهد و به تلاش برای پیشبرد امور ادامه دهد». 

گفتنی است نشریه وال استریت ژورنال به تازگی در گزارشی مدعی شده ریاض در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواستار امتیازات ویژه برای فلسطینی‌ها و همچنین غنی‌سازی اورانیوم در خاک خود شده است. این گزارش همچنین بیان می‌کرد که توافق عادی‌سازی بین دو طرف می‌تواند ظرف ۹ تا ۱۲ ماه حاصل شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دو هفته پیش با بن سلمان ولیعهد سعودی در جده دیدار کرد تا مذاکرات بین صهیونیست‌ها و سعودی‌ها را تسریع بخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
همین درخواست اعراب از آمریکا و اسرائیل در قبال صلح با اسرائیل یک اقدام شجاعانه به حساب می آید ما فراموش نمی کنیم که در گذشته نه چندان دور اسرائیل بدون دادن کوچکترین امتیازی به اعراب به اهداف دلخواه خود می رسید و روابط اعراب و اسرائیل مخصوصا با فلسطینی ها یک طرفه بود
آخرین اخبار