رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

احداث سه هزار تخت بیمارستانی در حال اجرا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احداث سه هزار تخت بیمارستانی در مشهد و سایر شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه با هدف جبران کمبود این حوزه در حال اجرا است.

محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بیمارستان در حال احداث ۵۴۰ تختخوابی مشهد افزود: تلاش می‌شود با حمایت‌های دولت کمبود تخت‌های بیمارستانی طی چهار تا پنج سال آینده برطرف شود.

او با بیان اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی که در این مدت اجرا شده بود سال‌های سال نیمه تمام مانده بود که با تلاش دولت مردمی به بهره برداری رسید، افزود: از سوی دیگر تامین تجهیزات و نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف نیز از مهمترین اقداماتی است که در راستای توسعه خدمت‌رسانی به مردم در مناطق مختلف صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دولت در دو سال اخیر تلاش‌های گسترده‌ای در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و تامین تجهیزات پزشکی پیشرفته داشته است.

کیانی بیان کرد: در دو سال اخیر ۱۵ هزار و ۹۰۰ تخت بستری به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده شده است که این میزان معادل ۱۰ درصد مجموع کل تخت‌های بستری کشور است.

او تصریح کرد: داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس رنکینگ‌های جهانی در سطح کشور و در منطقه خاورمیانه دارای رتبه برتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در گذشته بیماران مبتلا به سرطان برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند و این در حالی است که در حال حاضر تمامی خدمات مرتبط در مراکز درمانی کشور قابل انجام است.

کیانی در ادامه از اقدامات ارزشمند رسانه‌های گروهی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه به ویژه در حوزه سلامت قدردانی و اظهار کرد: رسانه‌های همواره به عنوان یک همراه و یاور حوزه سلامت در اطلاع رسانی و افزایش سلامت جامعه نقش موثری را ایفا می‌کنند.

او افزود: در دوران همه گیری ویروس کرونا، تلاش آنان موجب شد علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، نقش و جایگاه پزشکان و کادر بهداشت و درمان بیش از پیش در جامعه نمایان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۱۹:۴۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
با سلام کمبود تخت و بیمارستان در قوچان کاملا واضح است با این حال بیمارستان شهید کلاهدوز که بعد از چند سال اوایل امثال کلنگ آن به زمین زده شده همچنان بعد 5 ماه بدون هیچ فعالیت ساخت و سازی رها شده است
آخرین اخبار