مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعداد خانوار بهره‌مند شده از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی را ۲۱ هزار و ۷۳۱ خانوار برشمرد.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: افزایش ۱۲۰ هزار تومانی یارانه، و پرداخت مابه‌التفاوت تورمی حاصل از خرید ۱۱ قلم کالای اساسی و استاندارد شده مشمول طرح با (پرداختی ثابت تا پایان سال)، دو مزیت مهم استفاده از این طرح برای خانوار‌های سه دهک اول درآمدی است.

او با اشاره به اینکه امکان خرید اعتباری در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی، فراهم شد. افزود: در مرحله جدید طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی تمامی خانوار‌های دهک‌های اول تا سوم به همراه خانوار‌های زیرپوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مشمول افزایش ۳۰ درصدی یارانه شدند.

به گفته اشرفی در این طرح یارانه افراد حداقل به میزان ۱۲۰ هزار تومان به‌صورت اعتباری افزایش یافته و در صورت افزایش احتمالی قیمت تورمی اقلام سبد، این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت به‌طوری که پرداختی خانوار تا پایان سال ثابت بماند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: استفاده از این طرح برای مشمولان کاملاً اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود برای خرید کالابرگ است، که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود که باید این مبلغ جدید را نیز از سبد خریداری کنند.

اشرفی اعتبار هزینه شده این طرح را ۱۹۳ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال عنوان کرد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعداد خانوار بهره‌مند شده از این طرح را ۲۱ هزار و ۷۳۱ خانوار برشمرد و بیان کرد: بیشترین کالای خریداری شده به ترتیب به کالا‌های برنج و روغن اختصاص دارد.

برچسب ها: یارانه ، طرح کالابرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.