زنگنه گفت: در تلاش هستیم تا تصدی‌گری دولت در اقتصاد را کم کنیم و دولت را مکلف کردیم که سهامش را بر اساس اصل ۴۴ واگذار کند.

 محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در نشست خبری که ظهر امروز در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبات این کمیسیون برگزار شد، با تاکید بر مردمی سازی اقتصاد گفت: در کمیسیون تلفیق چند اصل رعایت شده است که یکی از آن موارد، مردمی سازی اقتصاد است و در تلاش هستیم تا تصدی‌گری دولت در اقتصاد را کم کنیم.

وی افزود: دولت را مکلف کرده‌ایم که سهام در اختیار خودش را بر اساس اصل ۴۴ واگذار کند و فعالیت میانی و مدیریت را به شرکت‌های خصوصی و مردم واگذار کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار کرد: دولت در برخی از حوزه‌هایی که تصمیم‌های آن مهم است را به آهستگی از کنارش رد شده و درباره یارانه‌های انرژی، اشاره مبهمی در برنامه داشته است و هنوز در صحت تلفیق درباره یارانه انرژی تصمیم نگرفته است.

وی تصریح کرد: درباره صندوق بازنشستگی موادی از برنامه دولت را رد کردیم چون آثار اجتماعی خوبی نداشت درباره هوشمندسازی حکمرانی مصوبات خوبی داشتیم و درباره وراثت و ثبت نیز احکام مترقی داشتیم.

زنگنه یادآور شد: درباره فضای مجازی تلاش کردیم انضباط بخشی انجام بدهیم و مرکز ملی فضای مجازی را مکلف کردیم که سکوی اقتصاد دیجیتال را به تصویب برساند.

وی تاکید کرد: بنا به ضرورت وحدت در فرماندهی فضای مجازی را مرکز ملی فضای مجازی بر عهده دارد و سند مقابله با حوادث فضای مجازی تدوین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق، بیان کرد: خدمات بیمارستانی به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام خواهد شد و سهم فرانشیز مددجویان کمیته و بهزیستی بستری به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی در تشریح بخش دیگری از مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: وزارت راه مکلف شد که ۱۵ درصد از ساخت و ساز را صنعتی ایجاد کند؛ همچنین در برنامه هفتم پیش‌بینی شد که ۳۰۰ هزار مسکن حمایتی، ۳۰۰ هزار واحد دولتی، ۱۰۰ هزار واحد روستایی و ۴۰۰ هزار واحد انواع مسکن ساخته شود.

زنگنه ادامه داد: در لایحه‌ای که دولت آورده، در ماده ۳۱ یارانه انرژی را به صورت مساوی بین ایرانیان تقسیم کرده که ابهام دارد. با دولت جلسات را برگزار کردیم و به جهت تعدد نظرات در هفته آینده در مورد بحث انرژی و حامل‌های انرژی بحث می‌شود. 

وی تصریح کرد: بحث افزایش بنزین مطرح نشده است و در خصوص اینکه یارانه بنزین را به افراد بدهیم، کمیسیون تصمیمی نگرفته است و بعید است که سهمیه به خانواده یا افراد بدهد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار