سخنگوی صنعت برق گفت: در تابستان امسال مصرف برق صنایع بزرگ کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است.

آقای مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه  یکی از هفته‌های بسیار گرم تابستان را پشت سر می گذرانیم، گفت: بیشترین میزان مقادیر مصرف برق را در این هفته ثبت کردیم.

او افزود: خوشبختانه از روز گذشته برخی از مناطق کشوراز جمله تهران با کاهش دمای هوا به طور محسوس مواجه شدند که این امر بسیار تاثیرگذار در میزان مصرف برق بود و انتظار داریم، در مناطقی که امکان پذیر است از کولر‌ها کمتر استفاده کنند و یا دمای کولر‌های گازی را بر روی ۲۵ درجه و بالاتر تنظیم نمایندتا شاهد کاهش مصرف بیشتری باشیم.

رجبی مشهدی به برنامه‌ریزی مصرف برق صنایع اشاره کرد و گفت: به لحاظ برنامه‌ریزی که برای صنایع صورت گرفت، صنایع از لحاظ تامین انرژی به ۳ گروه تقسیم شدند گروه اول صنایعی که به لحاظ تامین انرژی کوچک هستند شامل کارگاه‌های صنعتی و واحد‌های صنفی و صنعتی که تعدادشان زیاد است و بیش از ۹۰ درصد از مشترکان صنعتی را به خودشان اختصاص می‌دهند و این‌ گروه هیچ محدودیتی د‌ر مصرف برق ندارند. گروه دوم آن دسته از صنایع که در شهرک‌های صنعتی هستند و صنایع مستقلی که خارج از شهرک‌های صنعتی و متوسط هستند که محدودیت مصرف برق این صنایع هم نیم روز در هفته است و گروه سوم که صنایع بزرگ، و ۳۰۲ واحد صنعتی هستند خوشبختانه همکاری بسیارخوبی را با صنعت برق داشتند و تا این لحظه حدود ۱۱/۵ درصد رشد مصرف برق را نسبت به سال گذشته داشتند.

او  گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون میزان مصرف انرژی برق کشور ۶ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و به لطف خدا و همکاری بسیارخوب همکاران‌مان در صنعت برق و یاری هموطنان، شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار