محمدباقر عباسی، معاون امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه این سازمان به سمت هوشمند سازی پیش میرود، گفت: با توجه به شعار دولت سیزدهم مبنی بر دولت هوشمند و تاکیدات ریاست محترم سازمان در این خصوص، هم اکنون اولویت این سازمان حرکت به سمت سازمانی پویا و هوشمند بوده و در همین راستا این سازمان با ایجاد زیرساختهای لازم در حوزه فناوری به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در ۲۰۰ هزار نقطه به صورت الکترونیک ارائه خدمت مینماید.
وی به عملکرد این سازمان در ارائه سرویسهای الکترونیک به سایر دستگاهها اشاره کرد و افزود: عملکرد مناسب سازمان ثبت احوال کشور در ارائه خدمات الکترونیک بین دستگاهها موجب شد این سازمان در تیرماه امسال در نهمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات در محور دولت هوشمند و زیرمحور مرکز ملی تبادل اطلاعات حائز رتبه دوم شده و از سوی وزارت ارتباطات و فناوری مورد تقدیر قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به ادعای اخیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر قطعی و اختلال در سرویسهای سازمان ثبت احوال کشور، گفت: هیچ گونه قطعی در سرویسهای الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور وجود ندارد و همکاران ما به صورت شبانه روزی در حال رصد این سرویسها میباشند.
وی با اشاره به اینکه تاکید ما این است که دستگاههای خدمت گیرنده از سازمان ثبت احوال کشور به جهت پایداری سیستمهای خود و جلوگیری از اختلال در ارائه خدمات به مردم همواره در حال رصد و به روز کردن سیستمهای خود باشند، ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور روزانه به ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار نقطه در کشور به صورت الکترونیک، خدمات ارائه میدهد و این خدمات تنها مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نمیباشد و هرگونه اختلال در این خصوص از سوی سامانههای داخلی سازمان مذکور میباشد و در این خصوص به صورت مستمر به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هشدار داده شده است.