مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: مشکل کدورت آب مراغه با بهره برداری از مخزن زلال ساز پنج هزار مترمکعبی این شهر برطرف خواهد شد.

آقای خانی اظهار کرد: طرح مخزن زلال‌ساز تصفیه‌خانه آب مراغه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح در راستای افزایش ظرفیت و کیفیت آب شرب و توسعه و تجهیز تصفیه خانه آب مراغه که بیش از ۲۰ سال قدمت دارد طراحی شده و در حال اجراست.

آقای خانی گفت: با توجه به ورود سیلاب‌های فصلی در پی بارش‌های شدید در برخی از فصول سال که منجر به افزایش کدورت آب از پشت سد علویان به تصفیه خانه آب و تاثیر در عملکرد و کارایی تصفیه خانه می‌شود بهره برداری از این مخزن برای شهرستان مراغه ضروری است.

وی به مشخصات فنی این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با حجم خاکبرداری به مقدار بیش از ۱۵ هزار متر مکعب و حجم بتن ریزی به میزان۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و آرماتور بندی و اجرای ۲۰۰ متر لوله ۶۰۰ میلی متر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و تنش شرکت در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: با احداث و تکمیل مدول دوم تصفیه خانه با ظرفیت ۹۰۰ لیتر بر ثانیه مشکل کدورت آب رفع خواهد شد.

آقای خانی اعلام کرد: بهره برداری از این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است و با تحقق آن شاهد افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه آب مراغه خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.