نجف زاده با اشاره به اختصاص سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب آب نامتعارف به معادن گفت: رویکرد تغییر منابع تأمین آب صنایع به سمت استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب مدنظر است.

نجف‌زاده معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به مهم‌تریم اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان برای تأمین آب صنایع استان سمنان  اظهار داشت: برای تأمین آب صنایع در استان، استفاده از آب‌های شور و نامتعارف یکی از راهکارهای مهم است که شرکت آب منطقه‌ای سمنان آن را در دستورکار خود قرار داد.

وی افزود: در همین راستا اخذ تخصیص از محل منابع آب های نامتعارف و شور به میزان حدود یک و ۲ دهم میلیون مترمکعب در سال در چهار محدوده مطالعاتی کویر دامغان، داورزن- فرومد، کویر مرکزی و طرود پیگیری شد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان تصریح کرد: این پیگیری‌ها تاکنون منجر به اختصاص حدود ۴۰۰ هزار مترمکعب در سال از محل آب‌های نامتعارف و شور در محدوده‌های مطالعاتی طرود، کویر دامغان و داورزن - فرومد برای مصرف صنایع معدنی شد.

نجف‌زاده با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای رفع مشکل منابع آبی صنایع کشور با توجه به تغییر اقلیم و کمبود شدید آب، بیان کرد: موضوع استفاده از منابع آبی نامتعارف پساب یا بازچرخانی آب در بند ع تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۲ عنوان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.