مهلت ۳‌ ماهه دادستان مشهد برای تعیین تقصیر و قصور دستگاه‌ها درباره ریزگردها

معاون دادستان مشهد گفت: قصور دستگاه‌ها در موضوع ریزگرد‌ها در دادسرای عمومی مرکز استان پیگیری و با ترک‌فعل‌ها برخورد می‌شود.

هادی شریعت‌یار معاون دادستان مشهد بخش بزرگی از پدیده ریزگرد‌ها را ناشی از منشأ خارجی دانست و با اشاره به برگزاری جلسه ویژه بررسی وضعیت ریزگرد‌ها و گرد‌و‌غبار گفت: نماینده وزارت خارجه نیز در این جلسه حضور داشت و از وی خواسته شد با همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این زمینه به‌منظور کاهش تأثیرپذیری پدیده گرد‌و‌غبار و نیز استفاده از تجارب سایر کشور‌ها در این زمینه بهره‌برداری شود.

او مواردی مانند پیش‌بینی‌های به‌موقع، ارائه هشدار‌های لازم، شناسایی کانون‌های گرد‌و‌غبار داخلی و‌... را مطالبه کرد و افزود: اقدامات دستگاه‌های متولی امر باید متناسب با شرایط پیش‌رو و آینده‌نگرانه باشد و آگاه‌سازی مردم از طریق فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط‌زیست باید به‌صورت ویژه صورت بگیرد.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: از جمله اقداماتی که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد، افزایش جنگل‌های دست‌ساز و احیای منابع و جنگل‌های طبیعی، افزایش پویش‌های مردمی برای کاشت و نگهداری از گیاهان مقاوم، نظارت بر آلاینده‌های صنعتی و خودرو‌های آلاینده هوا و‌... است.

شریعت یار کرد: به هیچ‌روی در شرایط پیش‌رو نباید منفعل باشیم و دستگاه قضایی نیز بر حسن اجرای وظایف توسط دستگاه‌‎های متولی امر نظارت می‌کند و اگر ترک فعلی مشاهد شود، برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار