مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بر لزوم راه‌اندازی حداقل یک کتابخانه سیار در روستاها و مناطق فاقد کتابخانه در این استان تأکید کرد.

طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در دیدار با مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت:امروز کتابخانه‌های عمومی شبکه مویرگی فرهنگی در سراسر کشور هستند که به تمام اقشار فارغ از هر محدودیت سنی، قومی و سیاسی خدمات ارائه می‌دهند و بعد از مساجد و مدارس، بیشترین ضریب نفوذ در جامعه مربوط به کتابخانه‌های عمومی است.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌ها در نگاه جدیدی که در دنیا فراگیر شده، دیگر صرفاً محلی برای امانت کتاب نیستند و یک مرکز خدمت‌رسانی فرهنگی به‌حساب می‌آیند. در حال حاضر در کتابخانه‌های استان بیش از ۲۰ خدمت فرهنگی قابل‌ارائه است که این خدمات در برخی از کتابخانه‌های خاص به عدد ۴۰ هم می‌رسد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن اشاره به برگزاری و استقبال خوب مردم استان از دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، همچنین لزوم راه‌اندازی حداقل یک کتابخانه سیار در روستاها و مناطق فاقد کتابخانه در این استان گفت: این کتابخانه‌ها می‌توانند نیاز مطالعاتی مردم را تأمین کنند و با هزینه‌ای بسیار کمتر از ساخت و تجهیز و نگهداری یک کتابخانه ثابت اداره شوندو با توجه به اینکه هزینه ساخت کتابخانه ثابت در مناطق مختلف شهرستان بالاست و امکان ساخت در همه مناطق فاقد کتابخانه نیز وجود ندارد، می‌توان با راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های سیار، نیاز روستاهای پرشمار شهرستان و نواحی شهری فاقد کتابخانه را رفع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.