باشگاه خبرنگاران خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

امروز و فرداهایی که زخم چاله‌ها را عمیق‌تر کرد

به گفته مسئولان شهرداری بیرجند چاله های خیابان دکتر حسابی مهرشهر فردا آسفالت می شود.

در پی انتشار ویدئو منتشر شده در کانال باشگاه خبرنگاران خراسان جنوبی مبنی بر خرابی قسمتی از آسفالت خیابان دکتر حسابی مهرشهر که ناشی از حفاری‌های فاضلاب بوده است پیگیر این موضوع از شرکت آب و فاضلاب استان شدیم.

 به گفته اهالی خیابان دکتر حسابی مهرشهر، اسفند پارسال عملیات اتصال این خیابان به شبکه فاضلاب شروع شده، اما هنوز نسبت به ترمیم آن اقدامی نشده است.

مردم می‌گفتند: وضعیت نامناسب این معبر تردد‌ها را مختل و آسیب زیادی به جلوبندی خودروهایشان وارد کرده است.

هاشم آبادی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در پاسخ به این مشکل گفت: با توجه به انعقاد قرارداد ترمیم نوار حفاری با شهرداری بیرجند از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه امسال آسفالت مسیر‌های حفاری شده بابت اجرای تاسیسات آب و فاضلاب در تعهد شهرداری بیرجند است.

حدیدی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند نیز اینطور گفت: شرکت آب و فاضلاب بایستی بعد از هرگونه حفاری پس از اخذ مجوز از شهرداری در بازه زمانی مشخص حفاری و اجرای تاسیسات نسبت به پر کردن نوار حفاری با شرایط فنی اقدام می‌کرد تا مانند بلوار شهدای عبادی باعث حیف و میل بیت المال و صرف هزینه مجدد نشود.

او افزود: اما متاسفانه طبق معمول در خصوص معابری همچون خیابان دکتر حسابی و... این شرکت با شرایط بسیار نامناسب و غیر فنی نسبت به پر کردن نوار حفاری اقدام می‌کند.

حدیدی ادامه داد: همکاران ما با توجه به عدم تحویل این مسیر و فرافکنی‌های شرکت آب و فاضلاب، اعتراضات مردمی و سوق آن‌ها به شهرداری و شانه خالی کردن شرکت آب و فاضلاب، حتی در روز‌های تعطیل نیز اقدام به زیرسازی مجدد و عملیات عمرانی در خیابان دکتر حسابی مهرشهر کرده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند بیان کرد: با توجه به اتمام زیرسازی این معبر که وظیفه شهرداری نبود (صرفا ۲۰ سانتی متر اخری متعلق به شهرداری بود که این ضخامت بیش از ۲ برابر شد و همچنین لایه‌های زیرین هم زیرسازی شد) فردا این خیابان آسفالت می‌شود.

او گفت: صرف عقد قرارداد دلیل عدم انجام تعهدات نیست و کم کاری شرکت آب و فاضلاب در عدم اجرای نامناسب برخی پروژه‌ها بر همه مشهود است.

برچسب ها: آسفالت ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.