رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز یکی از پروژه‌های مهم وزارت بهداشت است که هم اکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آقای نقی پور گفت: بیمارستان  ۱۰۰۰ تختخوابی  تبریز از ۶ سال پیش کلنگ زنی شد و الان به ۲۲ درصد رسیده است و بیش چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: این یک پروژه ملی است و بودجه ملی هم دارد ولی با این بودجه‌ها تمام نمی‌شود از این‌رو دنبال راه‌های مختلف اعم از گرفتن بودجه در سفر رئیس جمهوری و مولدسازی املاک علوم پزشکی هستیم.

آقای نقی‌پور گفت: موضوع همراه‌سرا موضوع اصلی برای ماست ولی این یک هزینه سنگین است و در هیچ چارتی هم برای آن بودجه‌ای تعیین نشده است ولی امید است با کمک خیرین همراه‌سرا‌ها در کنار بیمارستان‌ها ایجاد شود.

وی یادآور شد: اکثریت مبالغ مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه تامین شده و چندین بخش پاراکلینیک اورژانس و تصویربرداری راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز کرد: اعمال جراحی خاص کودکان در بیمارستان کودکان مردانی‌آذر ایجاد شده است.

وی افزود: نگرانی بسیاری از خشکی دریاچه ارومیه از بابت مضرات احتمالی این مسئله بر روی سلامت مردم استان داریم و اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف در حوزه درمان افزایش رویکرد عدالت حوزه سلامت است گفت: برای اولین بار بیمارستان‌های هریس و اسکو با کسب اعتبار رتبه درجه یک را کسب کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با واحد‌های متخلف برخورد جدی صورت می‌گیرد عنوان کرد: اخیراً ۹ واحد دندانپزشکی پلمب شدند و هفت واحد دیگر نیز برای بررسی به تعزیرات معرفی شدند.

آقای نقی‌پور با اشاره به نظارت جامع بیمارستانی در پنج حوزه متذکر شد: قطعاً اجرای این نظارت‌ها برای همه یکسان خواهد بود و معتقدم این موضوع باید در تمامی مجموعه‌ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به رویکرد آموزشی فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه صورت گرفته و اجرای بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در دانشگاه بیانگر اهمیت این موضوع است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت اقدامات متعدد در حوزه جوانی جمعیت انجام شده است و در حوزه جوانی جمعیت باید بسیار کار کرد زیرا پیری جمعیت معضل آینده کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.