وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک به نیجر را قطع می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد واشنگتن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک به نیجر را قطع می‌کند. آمریکا می‌گوید همچنان فرصتی برای پایان دادن دیپلماتیک به کودتای نیجر می‌بیند.

 به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، این در حالی است که ارتش (نیجر) به ضرب الاجلی منطقه‌ای برای ابقای دولت منتخب بی توجهی کرده است. ائتلاف غرب آفریقا (اکوواس) می‌گوید که روز پنجشنبه اجلاسی به منظور بحث درباره این بحران (کودتای نیجر) برگزار خواهد کرد. ارتش نیجر حریم هوایی (این کشور) را بسته و نیرو‌های مرزی را به حال آماده باش درآورده است.

نیجر به شدت مورد حمایت بورکینافاسو و مالی، همسایگانش، است. در هر سه کشور، ارتش هایشان در سه سال گذشته قدرت را در دست گرفته اند. هر سه شاهد تشدید خشونت‌های شورشیان وابسته به القاعده و داعش بوده اند. دستکم ۱۷ نفر در مرکز مالی پس از آن کشته شدند که افراد مسلح اوایل هفته به یک روستا حمله کردند و آن را آتش زدند و در یک حمله جداگانه، چندین سرباز در یک کمین در شمال شرق کشته شدند. دستکم ۲۵ غیرنظامی توسط افراد مسلح در بورکینافاسو کشته شدند. خودروی آن‌ها روز یکشنبه نزدیک شهر نواهو در منطقه مرکز شرق هدف حمله قرار گرفت. حضور این گروه‌های مسلح مخاطرات راهبردی را در منطقه برای آمریکا و فرانسه افزایش داده است.

برچسب ها: کودتا در نیجر ، نیجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار