وزیر امور خارجه ژاپن در دیدار با وزیر خارجه ایران همکاری میان ایران و ژاپن در ارتباط با موضوعات مرتبط با افغانستان را مطرح کرد.

وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه این کشور در دیدار با همتای ژاپنی اش در مورد مسائل افغانستان گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه ایران با نشر خبرنامه‌ای نوشت که امیرعبداللهیان در سفر رسمی‌اش به توکیو و در دیدار با یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن در خصوص مسائل منطقه‌ای شامل بحران اوکراین و ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا و افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار اهمیت استمرار گفتگوها و همکاری فی‌مابین را مورد تأکید قرار داد و دیدگاه کشورش در حوزه‌های مرتبط با تحولات منطقه خلیج فارس، مذاکرات لغو تحریم ها، تحولات اوکراین و همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در ارتباط با موضوعات مرتبط با افغانستان را تشریح کرد.

امیر عبداللهیان صبح امروز وارد شهر توکیو، پایتخت ژاپن شد؛ سفر وزیر امور خارجه ایران به توکیو همزمان با سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی در سال ۱۹۴۵ توسط آمریکا است که منجر به یک فاجعه انسانی گسترده در این دو شهر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار