مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: دست کم ۱۵ درصد از آب شرب تامین شده برای مردم این شهرستان در شبکه فرسوده آبرسانی هدر می رود.

علیرضا عباسی امروز دوشنبه پس از نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی تربت حیدریه در خصوص حل مشکل کمبود آب در بخش بایگ این شهرستان گفت: با این ۱۵ درصد آب هدررفت می‌توان کمبود مردم تربت حیدریه را تا حد زیادی رفع کرد و اگر صرفه جویی و مدیریت مصرف را چاشنی آن کنیم می‌توان نیاز همه اهالی شهرستان را در شرایط پایداری قرار داد.

وی اضافه کرد: بخشی از فرسودگی شبکه آبرسانی تربت حیدریه مربوط به شرکت آب و فاضلاب است که به دنبال تامین اعتبار اصلاح و بازسازی آن هستیم، اما قسمت دیگری مربوط به خطوط متعلق به مشترکان است که متاسفانه بیشتر آن‌ها توجه چندانی به این نقیصه ندارند.

وی بدون اشاره دقیق به حجم آب مصرفی و هدررفت آن از مردم و مسوولان دستگاه‌های اجرایی تربت حیدریه خواست با شرکت آب و فاضلاب شهرستان در خصوص بهسازی شبکه آبرسانی همکاری بیشتری به عمل آورند.

مدیرعامل آبفای تربت حیدریه همچنین گفت: برای جبران کمبود آب آشامیدنی تربت حیدریه اقدام به حفر چهار حلقه چاه در یکی از مناطق حومه شهرستان و انتقال آن از طریق خط لوله ۱۳ کیلومتری شده است که بزودی ۳۰ لیتر بر ثانیه در مدار مصرف قرار می‌گیرد.
عباسی دلیل طولانی شدن تقویت آب شرب شهری تربت حیدریه در تابستان امسال را کسب رضایت مالکان (زمین‌های طول مسیر خط انتقال) عنوان کرد و گفت: هر چند بزودی مشکل کمبود آب شهرستان مطابق نیاز سال جاری برطرف خواهد شد، اما رفع اساسی مشکل در درازمدت نیازمند اقدامات زیرساختی بیشتری است.

وی با یادآوری حمایت وزارت نیرو و اختصاص اعتبار تامین آب شرب مردم تربت حیدریه افزود: با در نظر گرفتن روند کنونی مصرف و تداوم خشکسالی باید از هم‌اکنون به فکر جبران کمبود آب تربت حیدریه در دراز مدت باشیم.

به گفته عباسی نیاز کنونی آب بهداشتی مردم تربت حیدریه در سطح شهر‌ها و روستا‌های شهرستان مجموعا از طریق ۳۲ حلقه چاه عمیق به سختی تامین و توزیع می‌شود.

در این نشست علی اکبر کی پور معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار تربت حیدریه از تلاش شرکت آب و فاضلاب این شهرستان برای حفط پایداری شبکه آب شرب در تابستان امسال تشکر و توصیه‌هایی در خصوص رفع مشکلات مردم بایگ ارائه داد.

برچسب ها: هدر رفت اب ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.