مدیر کل گمرک استان سمنان از افزایش ۲۹ درصدی میزان صادرات این استان در ۴ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مرتضی حاجیان نژاد مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: در ۴ ماهه نخست امسال ارزش هرتن کالای صادراتی استان ۴۹۸ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی در ۴ ماهه نخست امسال ۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۵ میلیون دلار از گمرک سمنان، منطقه ویزه اقتصادی گرمسار و دفتر حقوقی شهرستان شاهرود به ۳۱ کشور جهان صادر شده و عمده این کالا‌ها شامل انواع شوینده، کولر آبی، ماشین لباسشویی و هیدروکربن بوده است.

حاجیان نژاد گفت: ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن کالا به ارزش ۷۰ میلیون دلار نیز در ۴ ماهه نخست امسال به کشور وارد شده است که بیشتر مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی، ماشین آلات، نوارفلزی و ماشین آلات خطوط تولید بوده است.

مدیر کل گمرک اتستان سمنان گفت: ۲۴ بسته پستی به ارزش ۴۲۰ دلار از استان صادر و هفت بسته پستی نیز به ارزش ۲ هزار و ۵۳۰ ئلار به استان وارد شده است.

مدیر کل گمرک استان درآمد گمرک در ۴ ماهه نخست امسال را بابیش از پنج ونیم برابر افزایش ۱۴۴ میلیارد تومان بدون احتساب ضمانت نامه اعلام کرد و گفت: از این رقم ۵۲ میلیارد تومان مالیات برارزش افزوده و به حساب خزانه کل کشور واریز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.