رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: امسال با تشدید بازرسی از سطح بازار با اولویت کالا‌های اساسی، ۷۰۴ مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شده است.

حسین حاجی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: طی این بازرسی‌ها اصناف متخلف این شهرستان به پرداخت بیش از چهار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی ادامه داد: در قالب این بازرسی‌ها، ۵۴ پرونده تخلف با موضوع تهدید سلامت مردم، گران فروشی، احتکار و دیگر موارد از سوی گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان، اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه شهرستان برای صنوف متخلف تشکیل شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه اضافه کرد: بیشتر پرونده‌های تخلف در خصوص احتکار، کم فروشی، گران فروشی و عرضه نکردن کالا در رسته‌های نانوایی، لبنیات و اغذیه فروشی در بازار بوده است.

حاجی یادآور شد: مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

وی در خصوص حوزه صنایع این شهرستان گفت: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی و ۲۵ پروانه بهره‌برداری و ۱۵ واحد فعال و چهار واحد نیمه فعال و یک واحد راکد است که با پیگیری‌های صورت گرفته احیای واحد‌ها و رفع مشکلات در اولویت است.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه، تاکنون در این شهرستان ۱۳ هزار ۶۱۷ کارت الکترونیکی بازرگانی صادر و تحویل مرزنشینان شده و ۲ هزار و ۵۱۲ کارت سرپرست خانوار در این حوزه نیز آماده چاپ است.

شهرستان اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.