ارتقای سواد سلامت، شاخص‌ پیشرفته بودن کشور‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:سرمایه گذاری باید بیشتر در زمینه سواد سلامت انجام شود.

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرمایه گذاری بیشتر در زمینه سواد سلامت باید انجام شود و یکی شاخص‌های پیشرفت‌ها در کشور‌های دنیا موضوع ارتقای سطح سواد سلامت است. بین سواد سلامت و دانش دانشجویان پزشکی در زمینه دخانیات یک ارتباط مستقیمی دیده شده است. 

به گفته وی بنا بر دستور رئیس جمهوری باید اقدامات بیشتری در زمینه خودمراقبتی و بهداشت انجام داد. 

زالی بیان کرد:  جمعیت رسانه‌ای و کالبد خبرنگاری کشور در اوج قله اجتماعی و فرهنگی جامعه است و از نظر دانش و توانمندی دارای خصلت‌های فراوانی هستند. 

به گفته وی در حال حاضر یکی از حرفه ای‌ترین خبرنگاران در کشور راویان حوزه سلامت است. شغل خبرنگاری هنوز جزء مشاغل سخت محسوب نشده و نیاز است  یک بسته حقوقی، معیشتی و اجتماعی برای خبرنگاران در نظر گرفته شود. 

او بیان کرد: پوشش بیمه خبرنگاری از جامع کامل برخوردار نیست. امنیت شغلی خبرنگاری پایدار نیست و ثبات شغلی یک موضوع مهمی است. 

زالی بیان کرد: خبرنگاران پل ارتباط بین مسئولان و مردم هستند. باید تاب آوری خود را نسبت به رسانه‌ها و انتقاد‌ها افزایش داد. 

کریمی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ارتقای سطح سواد سلامت مردم، مشارکت در تصمیم سازی از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. 

به گفته وی اقدامات خوبی در زمینه تولید محتوا و هوشمند سازی در دانشگاه انجام شده است. آموزش‌های عمومی در سلامت در حوزه‌هایی مانند زنان، تغذیه روان و کودکان برنامه ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار