فرماندار گرگان گفت:حداقل سن برای داوطلبان حضور در انتخابات پیش رو ۳۰ سالگی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام است.

نادری در برنامه گفتگوی ویژه خبری دیشب درباره تغییرات قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره نسبت به دوره‌های قبل و هدف این تغییرات گفت: در قانون جدید بحث پیش ثبت نام اضافه شده که این موضوع در انتخابات قبل وجود نداشته است.

او ادامه داد: متقاضیان با مراجعه به سامانه کشوری همه مدارک را بارگذاری و اقدام به تکمیل فرم می‌کنند که این کار باعث می‌شود روند دقیق تری در بحث نظارت صورت بگیرد.

نادری ادامه داد: حداقل سن برای داوطلبان حضور در انتخابات پیش رو ۳۰ سالگی او حداکثر سن ۷۵ سال تمام، مدرک تحصیلی کارشناسی برای خانواده‌های ایثارگران و کارشناسی ارشد برای افراد عادی و تابعیت ایرانی از شرایط ثبت نام می‌باشد.

نادری در مورد اهمیت حضور تخصص‌های مختلف در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مجلس در راس امور است و افرادی باید در راس قرار بگیرند که شرایط ویژه‌ای داشته و جزو نخبگان و زبدگان باشند.

او گفت: مردم فردی را که انتخاب می‌کنند باید شایستگی لازم را داشته باشد چرا که مجلس عصاره ملت است.

دهرویه فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در مورد مزایای قانون جدید گفت: فرصت زیادی برای کاندیدا وجود دارد تا مدارک خود را تکمیل کرده و ابهاماتی که وجود دارد را به موقع برطرف کنند.

او گفت: در استان ستاد انتخابات تشکیل شده و به تبع آن در فرمانداری‌ها نیز ستاد انتخابات تشکیل و کمیته‌ها و سامانه رصد نیز فعال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.