رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با اشاره به اهمیت مرحله پیش ثبت نام برای داوطلبان نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:مرحله پیش نام متقاضیان داوطلبی نمایندگی انتخابات مجلس از امروز ۱۶ مرداد آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

 احسان یاوری گفت: این فرصت یک هفته ای تمدید نخواهد شد و افرادی که ثبت نام نکنند، امکان ثبت نام در مرحله اصلی داوطلبی نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی را نخواهد داشت.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت:متقاضیان باید با شماره تلفن همراهی که متعلق به خود فرد است در این مرحله ثبت نام کنند، احراز هویت بر اساس تلفن متقاضی انجام می شود.
وی افزود: در این مرحله دقت بررسی ها بالا می رود و این به معنای رد صلاحیت نیست، در این مرحله پالایش اولیه انجام می شود و به افرادی که شرایط لازم را نداشته باشند اعلام می شود که شرایط اولیه را برای ثبت‌نام اصلی ندارند.
 یاوری گفت: در این مرحل نهاد‌ها و دستگاه‌های مرجع همچون قوه قضائیه، وزارت علوم، سازمان ثبت احوال  بررسی‌ها را انجام می دهند و پس از بررسی به ثبت‌نام‌کنندگان اطلاع داده خواهد شد که مدارک‌ آنها مورد تایید است یا خیر. 
رئیس ستاد انتخایات لرستان گفت:مدارک‌ افرادی که در مرحله پیش ثبت‌نام تایید شود، می‌توانند در مرحله بعد که وزارت کشور اعلام می کند اقدام به ثبت‌نام کنند. 
شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام وارد بحث بررسی صلاحیت‌ها نخواهد شد و تنها مدارک افراد توسط نهاد‌های مورد استعلام بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به  اینکه تا یک هشتم انتخابات به صورت هوشمند می‌تواند انجام شود،گفت:مرحله پیش ثبت نام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود و افراد متقاضی ثبت نام می توانند در سامانه وزارت کشور نسبت به بارگذاری مدارک هویتی،مدرک تحصیلی و سابقه اجرایی خود اقدام کنند. 
یاوری با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها و مردم برای دعوت و تشویق در انتخابات افزود:رسانه‌ها باید فضای پرشور ،مثبت و پرنشاطی برای حضور مردم در انتخابات ایجاد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.