رئیس اتاف اصناف کشاورزی کشور گفت: عمده وظایفی که ما در این مجموعه داریم ساماندهی، سازماندهی، نظم بخشی و در نهایت دفاع از اصناف کشاورزی است و در حال حاضر در تمام استان‌ها و ۴۳۰ شهرستان کشور دفاتر مان فعال و مشغول ارائه خدمات هستند.

قاسم پیشه ور گفت: بعد از ۱۴ سال از قانونی که در مجلس مصوب شده است و توسط هیات دولت ابلاغ شده، اتاق اصناف و اتحادیه‌های استانی در حال شکل گیری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اتاق اصناف کشاورزی ایران نظم بخشی را در ساختار سامانه SABAK طراحی و اجرا کرده است، اظهار کرد: در سامانه‌ی احراز هویت یکپارچه اتاق اصناف کشاورزی تمامی اطلاعات بارگذاری و از این ظرفیت همه استفاده خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه به منظور برنامه ریزی دقیق در بخش کشاورزی، جمع آوری و ثبت اطلاعات این بخش بر اساس قانون به اتاق اصناف و اتحادیه‌های کشاورزی واگذار شده است، ابراز کرد: با ساختار جدید ثبت اطلاعات ما باید بتوانیم آمار‌های حدسی را به یقین برسانیم.

پیشه ور با بیان اینکه براساس قانون مذکور و به تناسب ظرفیت اتاق اصناف کشاورزی، ثبت شناسنامه باغات به این اتاق ابلاغ و محول شده است، اضافه کرد: به همین منظور تمام اطلاعات کشاورز در سامانه بارگذاری می‌شود تا اصالت کشاورز در آنجا مشخص باشد.

رئیس اتاف اصناف کشاورزی کشور با ابراز خرسندی از اینکه شناسنامه و پروانه کسب این اتاق مورد تائید وزیر اقتصاد در درگاه ملی مجوز‌ها قرار گرفته است، افزود: از این پس همه کشاورزان اگر می‌خواهند بر اساس اصالتشان از دولت خدمات بگیرند از طریق این سامانه خواهد بود.

مسعود عدل طلب مدیر کل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی کشور نیز گفت: کار بسیار بزرگی پیش رو داریم، یک تاخر ۵۰ ساله هم نسبت به اتاق‌های اصنافی که در بخش صنوف دیگر و تجارت تشکیل شده است داریم. 

این مقام مسئول با بیان اینکه قانون نظام صنفی سال ۵۲ مصوب شده، اما برای بخش کشاورزی به صورت تخصصی از سال ۹۷ با ابلاغ هیات دولت وارد فضای اجرایی و عملیاتی شده است، افزود: استان فارس یکی از استان‌های خیلی خوب و پیشرو در استقرار ساختار جدید اتاق اصناف است.

او با تاکید بر اینکه در استان فارس از برنامه عملیاتی اجرای قانون مذکور عقب نیستیم و بسیار خوب کار شده است، اظهار کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی به شمار می‌آید و به عنوان متولی و مجری این پروژه در بالاترین سطح استان این مسئولیت را بر عهده دارد. 

مدیر کل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به اینکه برای اعتبار بخشی پروانه‌های اتاق اصناف رایزنی‌های مستمر و متعددی با دستگاه‌ها و وزارتخانه در حال انجام است، ابراز کرد: امیدواریم با حمایت‌های خوبی که در استان فارس انجام می‌شود تا پایان سال حدود ۷۰ درصد هدفگذاری‌های انجام شده محقق شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.