مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند در المپیاد آماده آزمون کتبی نیز برگزار می‌شود، اما اولویت اصلی ارزیابی جنبه عملی و مهارتی دانش آموزان شرکت کننده است.

کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه در آیین افتتاحی المپیاد آماده (المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر) در شهرستان دنا  گفت: هدف از برگزاری این المپیاد ارزیابی میزان آمادگی دانش آموز برای امداد رسانی در شرایط سخت و اضطراری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آزمون عملی این المپیاد در بخش‌های نحوه حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری، امداد رسانی در زمان بروز خونریزی و شکستگی، برپا کردن چادر، پانسمان و بانداژ، پناه گیری و خروج اضطراری حین بروز زلزله، احیای قلبی و ریوی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در یازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده دانش آموزان دختر و پسر پایه هشتم استان همزمان با سراسر کشور با هم رقابت می‌کنند.

فلاحی دوست اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌ها که در اردوگاه شهرداری دنا آغاز شده پس از یک روز رقابت بین دانش آموزان دختر پایه هشتم، تیم حائز رتبه برتر به عنوان نماینده گروه دختران در المپیاد کشوری حضور یافته و با دیگر رقبای خود در سطح ملی به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: این آزمون به همت سازمان جوانان هلال احمر و در راستای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) برای دانش آموزان پایه هشتم به مدت ۲ روز پیش بینی شده که امروز دانش آموزان دختر در حال رقابت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هدف از برگزاری این المپیاد ارزیابی میزان آمادگی دانش آموزان برای خود امدادی به ویژه در مدارس و دیگر نقاط مورد نیاز، ایجاد تاب آوری، ارتقای ایمنی در مدارس و ترویج خود امدادی است.

برچسب ها: هلال احمر ، المپیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.