به اهتمام سفارت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت؛

توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان ایران و برونئی دارالسلام

در مراسمی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام از ۹ جلد کتاب در راستای همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان طرفین، رونمایی شد.

حمیرا ریگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام که فعالیت خود در حوزه ماموریتش را با تبادل همکاری‌های علمی-دانشگاهی بین دو کشور شروع کرد، با رونمایی از ۷ جلد کتاب مشترک منتشر شده توسط اساتید دانشگاه تکنولوژی برونئی دارالسلام و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و دو جلد کتاب در حوزه ایرانشناسی منتشر شده توسط این نمایندگی، به اتمام رساند.

در مراسمی که با این هدف، در محل دانشگاه تکنولوژی برونیی دارالسلام برگزار شد، حمیرا ریگی، رئیس دانشگاه مذکور به همراه مدیران ارشد دانشگاه، جمعی از سفرای خارجی مقیم، اساتید و دانشجویان دانشگاه تکنولوژی برونئی، ایرانیان مقیم این کشور و شاخصین محل حضور داشتند.

سفیر ایران ضمن سخنرانی، بر اهمیت همکاری علمی بین دانشگاه‌های دو کشور اسلامی و همچنین بر نقش برجسته نخبگان علمی در تقویت روابط بین کشور‌ها تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد، با تلاش اساتید و به کمک ارتباطات ایجاد شده، همکاری در آینده نیز به قوت خود ادامه یابد.

طی این مراسم، دو تن از فوتبالیست‌های ایرانی که در سال‌های اخیر در لیگ‌های حرفه‌ای این کشور بازی می‌کنند، با اهدای لباس تیم ورزشی خود به خانم سفیر از فعالیت‌ها و حمایت‌های چشمگیر این بانوی توانمند در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی نیز قدردانی کرده و توفیق روز افزون برای این سفیر فعال را در ادامه خدمات ارزشمند خواستار شدند.

شایان ذکر است، با توجه به تجهیز و راه اندازی کتابخانه مرحوم پروفسور مریم میرزاخانی، دانشمند نامدار ایرانی در دانشگاه مذکور، که از اقدامات این نمایندگی در زمان ماموریت خانم ریگی است، نه جلد کتاب مذکور، پس از رونمایی، جهت بهره برداری دانشجویان و اساتید برونیی، به این کتابخانه اهدا شد.

این رویداد که نقطه عطفی در همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور محسوب می‌شود، ضمن تحسین از سوی حاضرین در مراسم، توسط رسانه‌های محل مورد پوشش رسانه‌ای قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار