رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول خواستار استفاده رسانه‌های این شهرستان از یارانه دولتی شد و گفت: برخی پایگاه‌های خبری به تکالیف خود عمل نمی‌کنند حتی درخصوص دریافت یارانه دولتی که به نفع خودشان است نیز اقدامی نکرده‌اند.

علیرضا چرخابی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در جمع خبرنگاران گفت:  دولت به دلیل اشتغالزایی پایگاه‌های خبری با تخصیص یارانه و آگهی از این پایگاه‌ها حمایت مستقیم می‌کند.

وی ادامه داد: پیگیری‌هایی برای راه اندازی خانه مطبوعات در شهرستان دزفول انجام شده، ولی با توجه به مشکلات خانه مطبوعات استان هنوز به نتیجه نرسیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: با توجه به فعال شدن شورای اطلاع رسانی استان خوزستان قرار است این شورا در دزفول به عنوان نخستین شهر استان راه اندازی شود که برای این کار زیرساخت‌های لازم آماده شده است.

چرخابی نظارت بر فعالیت رسانه‌ها را از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: فعالیت رسانه‌ای باید در چارچوب قانون و ضابطه‌مند باشد.

وی خواستار مطالعه قانون مطبوعات توسط خبرنگاران شد و افزود: رسانه‌ها باید به قداست قلم احترام بگذارند و حداقل‌ها را رعایت کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بایان اینکه خبرنگاران باید ضمن انتقاد، خدمات را نیز انعکاس دهند، اظهار کرد: متاسفانه برخی پایگاه‌ها و رسانه‌ها صرفاً در فضای مجازی فعالیت دارند و سایت‌های خود را مدت زمان طولانی به روز نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها به صورت غیرمجاز از لفظ خبرگزاری برای پایگاه خبری خود استفاده می‌کنند، افزود: خبرگزاری باید حداقل ۵۰ دفتر در داخل کشور داشته باشد.

چرخابی اظهارکرد: برنامه جامعی به مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سایر ادارات در دزفول برگزار و از افراد فعال در حوزه رسانه تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ضریب کیفی تمام پایگاه‌های خبری دزفول در رتبه‌بندی صفر است، افزود: با وجود اینکه وزارت ارشاد حداقل‌ها را برای فعالیت رسانه‌ها در نظر گرفته، ولی برخی پایگاه‌های خبری حتی یک خبر هم در طول ماه در سایت خود منتشر نمی‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: از سال گذشته تاکنون پنج بار از رسانه‌های دزفول خواستیم عملکرد خود را ارائه دهند، ولی متاسفانه اغلب، اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.