جمعی از اهالی هنر، ادب و رسانه پس از تشکیل هیاتی تحت عنوان "ماه" به عزاداری در این ایام پرداخته و برنامه‌های هنری متناسب با سوگواری محرم و صفر برگزار کردند.

محمدجواد قاسمپور عضو هیات امنای هیات عزاداری ماه گفت: حدود ۲۵۰ نفر از اهالی هنر، ادب و رسانه از سال گذشته دور هم گرد آمدند و هیاتی را تحت عنوان "ماه" تشکیل دادند تا عرض ارادت خود را نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کنند.

او افزود: این هیات عزاداری خود را از شب گذشته در مسجدی واقع در نزدیکی مجتمع "آپارتمان‌های مرتفع" در مشهد آغاز کردند و هنرمندان این جمع به خوانش عاشورایی، نوحه خوانی، نقالی، شعرخوانی و سخنرانی پرداختند، اهالی تئاتر نیز تعزیه‌ای به مناسبت این ایام برگزار کردند.

عضو هیات امنای هیات عزاداری ماه ادامه داد: در این محفل عزاداری، خانواده‌های اهالی هنر، ادب و رسانه نیز حضور یافتند، فضا نیز به نحوی طراحی شده بود که خانواده‌ها بیشترین بهره را ببرند. دیشب نزدیک به ۹۰۰ نفر در مراسم حضور یافتند.

قاسمپور بیان کرد: در کنار محل برگزاری محافل این هیات، حسینیه کودک نیز قرار گرفته است که برای کودکان و نوجوانان اهالی ادب، هنر و رسانه نیز برنامه‌هایی از جمله عزاداری، نقالی، شعرخوانی، مداحی و سخنرانی نیز برگزار می‌کند.

او تصریح کرد: اعضای این هیات علاوه بر ماه‌های محرم و صفر به صورت ماهانه جلسات مستمری را برای هماهنگی بیشتر اعضا برگزار می‌کنند.

برچسب ها: عزاداری ، اهالی هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.