مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نظر به خطرناک شدن شرایط هوا در برخی شهرستانهای استان و اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی به مردم توصیه می شود خودمراقبتی را در پیش بگیرند.

مهدی اله پور گفت: برابر شرایط پیش آمده در آلاینده گرد و غبار که شهرستانهای شمالی و مشهد را تحت تاثیر خود قرار داده است توصیه می‌شود رعایت نکات خودمراقبتی و حذف ترددهای غیر ضرور در چنین شرایطی در پیش گرفته شود.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی ادامه داد: این پدیده از ساعت ۲۲ شب گذشته آغاز شد و برابر وضعیت پیش آمده نخستین جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوا با حضور نمایندگان دستگاههای عضو در ساعت یک بامداد برگزار شد.

اله پور با بیان این که دومین جلسه از ساعت هشت و نیم امروز با هدف رصد، پایش و هماهنگی دستگاههای اجرایی آغاز شد و به طور قطع مولفه سلامتی و زیست سالم برای تمامی شهروندان استان شرط لازم و کافی برای تصمیم‌گیری‌های استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در شرایط گرد و غبار برای اخذ تصمیمات در ستاد برابر شیوه نامه اجرایی مدیریت پدیده گرد و غبار عمل می‌شود که بر این اساس "اضطرار" شامل شرایطی می شود که میانگین ۲۴ ساعته غلظت ذرات زیر ۱۰ میکرون در یک نقطه از ۲۵۵میلی گرم در متر مکعب فراتر برود.

اله پور افزود: عدد میانگین این ذرات در مشهد به این رقم نرسیده است بنابراین هنوز شرایط را قابل مدیریت و هماهنگی در مرحله هشدار می‌دانیم اما همچنان تاکید داریم فعالیت‌های ورزشی، عمومی و آموزشی که موجب ایجاد ترددهای غیرضرور می شود دارای ممنوعیت باشد.

وی تاکید کرد: همچنان رصد و پایش شرایط در حال انجام است و سومین جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوا حوالی غروب برگزار خواهد شد تا تصمیمات به روز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.