مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پارسال از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰، مرمت ۳۶۰ رشته قنات به پایان رسیده است.

محمدی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون مرمت بیش از ۵۰۰ رشته قنات استان انجام شده یا با پیشرفت فیزیکی بالا در دست اجرا است.

او افزود: از این تعداد مرمت ۳۶۰ رشته قنات به طول ۸۹ کیلومتر از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ در پارسال با اعتبار ۶۹۰ میلیارد ریال انجام شده است.

رئیس جمهور در سومین سفر استانی دولت سیزدهم که شهریور ۱۴۰۰ به خراسان جنوبی انجام شد، دستور تشکیل ستاد احیاء و بازسازی قنوات استان را صادر کرد و با تشکیل این ستاد بلافاصله بعد از سفر رئیس جمهور، مرمت قنوات استان با حرکت جهادی و جهشی دنبال شده که اقدامی مؤثر در شرایط خشکسالی و خشکیدگی قنات است.


بیشتر بخوانید


محمدی بیان کرد: از محل اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری، وزارت نفت و بنیاد علوی سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۶۲۴ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی قنوات استان تخصیص یافته که عملیات اجرایی مرمت ۱۹۱ رشته از قنوات استان به طول ۸۰ کیلومتر امسال شروع شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: از این تعداد عملیات اجرایی مرمت ۶۲ رشته قنات به اتمام رسیده و مابقی با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.