تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های جنوب سیستان و بلوچستان ‏

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت بیش از ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار ‏تردد انواع وسایل نقلیه در محور‌های جنوب استان در تیرماه امسال خبر داد‎. ‎

 علیرضا یارمحمدی بیان کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳ درصدی داشته است.

یارمحمدی عنوان کرد: پرترددترین محور‌های حوزه جنوب استان به ترتیب محور‌های ایرانشهر به بمپور و بالعکس و راسک به چابهار است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی این مدت بیش از ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در راه‌های بین استانی تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های جنوب استان معادل ۲۸ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

یارمحمدی با بیان اینکه بیشترین ماندگاری وسایل نقلیه در جنوب استان، در بازه کمتر از یک روز است افزود: سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمارو سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های جنوب استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی در محور‌ها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: بر اساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه‌های پلاک خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودرو‌های جنوب استان در این بازه زمانی به ترتیب به مقصد خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی بوده است.

وی اعلام مجدد شماره‌تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و افزایش ۸۶ درصدی تماس‌ها در این بازه زمانی، تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه‌ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و باتوجه‌به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار