اختصاص بیش از ۳۶۰میلیارد تومان به طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان از تخصیص بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی به طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر پوشش این اداره کل خبر داد.

عطاء اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: تمام تلاش این اداره کل بر این است تا همزمان با تحویل واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن خدمات زیربنایی مانند آب، برق و فاضلاب و خدمات روبنایی نظیر مدارس، مراکز بهداشتی، کلانتری و فضای سبز که می‌تواند یک ساختمان را تبدیل به یک سکونتگاه کیفی برای زندگی مردم کند به موازات ساخت مسکن انجام شود.

وی ادامه داد: در این راستا هزینه ساخت چهار باب مدرسه، ۲ باب مسجد، یک باب کلانتری و یک باب مرکز درمانی از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن و ۲ باب مدرسه و یک باب کلانتری از اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر۱۳ هزار و ۷۷۵ واحد طرح نهضت ملی مسکن در محدوده زیر پوشش این اداره کل با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵ درصد در حال ساخت هست که بزودی در هفته دولت بخشی از آن‌ها آماده بهره برداری می‌شود.

وی از افزایش تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار شاهد افزایش مبلغ وام این طرح از ۳۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان و کاهش نرخ سود به ۱۸ درصد هستیم که این مساله به پیشرفت پروژه‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار