کویت درخواست لبنان را «دخالت در امور داخلی خود» دانست

در پی درخواست لبنان که گفته بود روی کمک‌ کویت برای بازسازی سیلوهای گندم خود حساب می‌کند، کویت اعلام کرد چنین اظهاراتی برخلاف هنجارهای سیاسی است.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر امور خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات اخیر امین سلام، وزیر اقتصاد و تجارت لبنان در خصوص سیاست وام‌های خارجی کویت را به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش کویت تایمز، دو روز پیش، در سالگرد انفجار بیروت، وزیر اقتصاد لبنان از کویت درخواست کرده بود تا بودجه بازسازی سیلو‌های گندم را که در اثر انفجار ویران شده بودند، تامین کند.

وزیر خارجه کویت ضمن انتقاد شدید نسبت به این اظهارات گفت: «چنین اظهاراتی برخلاف هنجار‌های اساسی سیاسی است و نشان دهنده درک ناکافی از ماهیت تصمیم گیری در کشور کویت است. تصمیم گیری [در کویت] از جمله تصمیمات مربوط به کمک‌های بشردوستانه و وام‌هایی که به سایر کشور‌ها می‌دهیم بر اساس مبانی قانون اساسی است». 

او از وزیر اقتصاد لبنان خواست اظهارات خود را پس بگیرد و گفت: «در حالی که کویت به سابقه تاریخی کمک‌های خارجی خود افتخار می‌کند، قاطعانه هرگونه مداخله در امور داخلی و تصمیمات خود را رد می‌کند».

سیلو‌های گندم که لبنان خواستار بازسازی آن است، پیش از انفجار و آسیب دیدن در بندر بیروت واقع بود. لبنان این سیلو‌ها را اواخر دهه ۱۹۶۰ با کمک کویت از طریق وام صندوق توسعه اقتصادی عرب کویت ساخته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار