استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی بخش آذری ایرنا زمینه‌ساز تقویت و تعمیق مناسبات دو کشور ایران و آذربایجان خواهد شد.

سیدحامد عاملی راه اندازی سایت آذری ایرنا را گام مهمی برای توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان ارزیابی کرد و گفت: وقتی یک رسانه بخواهد با مخاطبان خود ارتباط بگیرد اولین قدم این است که به زبان خود آنها پیامهایش را تولید و ارائه کند.

استاندار اردبیل می گوید: جمعیت آذری زبان هم در ایران و هم در جغرافیای فرهنگی منطقه پرشمار و بسیار موثر هستند و راه اندازی بخش آذری ایرنا می‌تواند در انتقال پیامها، خواسته‌ها و مطالبات این جمعیت به دولت بسیار موثر باشد.

او با اشاره به اشتراکات مردم دو کشور گفت: دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان قرابت‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی عمیقی باهم دارند بویژه در استان‌های مرزی مانند اردبیل نسبت‌های خانوادگی و فامیلی بین مردم دو طرف مرز وجود دارد از این جهت راه اندازی بخش آذری ایرنا می‌تواند زمینه ساز تعاملات خوب دو ملت و تعمیق مناسبات آنها باشد.

عاملی با اشاره به راهبرد سیاست همسایگی دولت سیزدهم افزود: مهمترین بخش سیاست خارجی دولت آیت الله رئیسی اولویت بخشی به همکاری و روابط با کشورهای همسایه بوده است و آمارها نشان می‌دهد مراودات اقتصادی ایران با برخی کشورهای همسایه بین ۱۰ تا ۱۵ برابر افزایش یافته است.

به گفته او، هرچقدر کشورهای همسایه ارتباطات همسایگی را تقویت کنند، می‌توانند در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای خود موثر بوده و پشتیبان سیاسی همدیگر باشند و اجازه ندهند کشورهایی از بیرون در روابط دو کشور مداخله کنند از این جهت هم راه‌اندازی بخش آذری ایرنا زمینه‌ساز تقویت و تعمیق مناسبات اقتصادی اجتماعی و ارتقای امنیت دو کشور همسایه خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به نشست اخیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در شهر آستارا گفت: جلسات و نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در گذشته در باکو و تهران تشکیل شد و تصمیمات خوبی در این نشست‌ها گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.