رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از پیشرفت بیش از ۳۵ درصدی پروژه قرارگاه عملیاتی اورژانس در مرز خسروی خبر داد.

مسعود قلعه‌سفیدی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به الزام ساخت قرارگاه عملیاتی اورژانس در مرز خسروی برای ایام اربعین، گفت : بر اساس بررسی‌ها و جلسات فراوانی که برگزار شد و با توجه به لزوم وجود این قرارگاه مقرر شد که این پروژه در ۲ طبقه و به مساحت ۲ هزار متر مربع با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان احداث شود.

وی افزود: اما به دلیل زمان بر بودن پرسه تکمیل ساخت ۲ طبقه قرارگاه عملیاتی اورژانس و خدمات سلامت در تلاش هستیم تا زمان اربعین یک طبقه از آن آماده بهره برداری و استفاده برای زوار باشد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: فاز نخست قرارگاه عملیاتی اورژانس در اوایل تیر ماه افتتاح شد و تاکنون بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که بر اساس برنامه ریزی‌های طبقه نخست این پروژه تا پایان مرداد ماه و همزمان با شروع اربعین و مراجعه زوار به مرز به بهره برداری می‌رسد.

قلعه‌سفیدی خاطر نشان کرد: قرارگاه عملیاتی اورژانس برای ارائه خدمات سلامت به زوار بر اساس گرمای بی سابقه امسال بخش‌هایی شامل اتاق‌های سرد و اتاق‌های سرم تراپی را راه اندازی خواهد کرد که در این بخش‌ها تخت‌های بیمارستانی هم تهیه خواهد شد.

وی عنوان کرد: در قرارگاه عملیاتی اورژانس بیماران به صورت سرپایی درمان خواهند شد و در صورتی که بیمار وضعیت وخیم داشته باشند به نزدیک‌ترین بیمارستان در شهرستان قصد شیرین ارجاع داده می‌شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بکارگیری نیرو انسانی و آمبولانس‌ها طی زمان اربعین در قرارگاه عملیاتی اورژانس، گفت: به منظور خدمت رسانی سریع به زوار این قرارگاه دقیقاً در نقطه صفر مرزی احداث شده و به تعداد مورد نیاز آمبولانس و نیروی کارد اورژانسی و امدادی به کار گرفته خواهد شد که بر این اساس تمامی مرخصی‌های کارکنان ستادی، عملیاتی و نیرو‌های تخصصی از تاریخ ۲۷ مردادماه تا ۲۲ شهریورماه لغو خواهد شد.

قلعه‌سفیدی افزود: پیگیر برقراری ۱۵ خط تلفن ثابت برای قرارگاه عملیاتی اورژانس، احداث چهار چشمه سرویس بهداشتی، جانمایی پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر، موکب‌ها و اداره راه با توجه به نیاز‌های واحد سلامت و همچنین تدوین جدول ارزیابی پنج خطر تهدید کننده در پی راه اندازی این قرارگاه هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.