سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷ درصد تخلفات در حوزه کالا‌های اساسی قزوین متعلق به نانوایی است.

جمشید خدایاری سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تحلیل آمار تخلفات محرز شده در واحد‌های صنفی کالا‌های اساسی برای چهار ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که ۶۷ درصد موارد مربوط به حوزه نانوایی بوده است.

خدایاری افزود: ۵۹۸ مورد تخلف صنفی در حوزه کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی این استان محرز شده که از این میان ۴۰۶ مورد مربوط به حوزه نانوایی‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: سه تخلف عمده در حوزه نانوایی‌ها به ترتیب ۱۳۷ مورد کم فروشی، ۵۴ مورد رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و ۳۹ مورد تعطیلی خودسرانه بوده است.

 خدایاری گفت: نانوایی لواش، سنگک و بربری به ترتیب بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی،  نانوایی‌ها به لحاظ تامین غذای اصلی مردم اهمیت بسیار بالایی دارند و نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این حوزه به مراتب بیشتر است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: شهروندان می‌توانند در راستای نظارت همگانی بر واحد‌های عرضه کالا‌های اساسی در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.