محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان نمین، یک متخلف حرفه‌ای و غیر بومی صید پرندگان شکاری را دستگیر کردند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر زنده گیری پرندگان شکاری کمیاب در مناطق شهرستان نمین، متخلف صید پرندگان شکاری غیر بومی در منطقه دستگیر و از وی یک بهله پرنده شکاری کمیاب شاهین، یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه دوربین چشمی، چهار بال کبوتر جهت استفاده بعنوان طعمه و سایر ادوات صید پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.

اکبر قنبری می گوید: پرندگان شکاری به جهت جمعیت اندک و کارکرد و نقش مهم شان در چرخه اکولوژیکی طبیعت، جزء گونه های حمایت شده بوده و دارای اهمیت جهانی می باشند. زنده گیری و قاچاق این پرندگان، نسل این گونه های ارزشمند را در معرض خطر انقراض قرار داده است و به همین دلیل قانونگذار محکومیت سنگینی برای متخلفان وضع نموده است.
او با بیان اینکه این متخلف غیر بومی، از صیادان حرفه ای پرندگان شکاری است و در بازداشت به سر می برد، گفت: پرونده جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شهرستان نمین شده است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین همچنین بر مقابله جدی با صید غیرمجاز پرندگان شکاری با ارزش و حفاظت شده تاکید و از عموم مردم خواست در حفظ و مراقبت از این پرندگان سهیم بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به حفاظت محیط زیست شهرستان نمین از طریق شماره تماس 32327465-045 و یا سامانه ارتباطات مردمی حفاظت محیط زیست 1540 گزارش نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.