رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از انتقال جدید‌ترین یافته‌های تحقیقاتی کشاورزی به بهره برداران در مراغه خبر داد.

آقای روستایی گفت:جدیدترین یافته‌های محققان موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در قالب روز مزرعه به کشاورزان در مراغه آموزش داده شد.

وی گفت:در برنامه آموزشی روز مزرعه یافته‌های تحقیقاتی دیم درباره غلات، حبوبات و دانه‌های روغنی به ویژه گندم، جو، نخود، گلرنگ و کلزا به ۵۰ نفر از کشاورزان، کارشناسان و مروجین بخش کشاورزی مراغه منتقل شد.

وی افزود: امسال برای انتقال یافته‌های این موسسه ۵۲ پایگاه نوآوری در استان‌های کشور ایجاد شده است.

آقای روستایی افزود: بیشتر این پایگاه‌ها به تعداد ۱۴ مورد در آذربایجان شرقی برای کشاورزان پیشرو، کارشناسان و مروجان دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

وی هدف از ایجاد این پایگاه‌ها را آشنایی کشاورزان با دانش فنی و دستورالعمل‌های جدید در راستای افزایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور عنوان کرد.

 رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: بهره برداران با استفاده از ارقام این موسسه و رعایت توصیه‌های فنی موسسه می‌توانند تا ۲ تن گندم در شرایط دیم برداشت کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مراغه گفت: روز مزرعه با هدف انتقال یافته‌های جدید تحقیقاتی و آموزش چهره به چهره دیمکاران برگزار شده است.

آقای عزاداری افزود: از ابتدای امسال تاکنون برای ۵ هزار و ۷۰۰ نفر روز در قالب ۳۵۰ کلاس دوره آموزشی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: بهره برداران می‌توانند با شرکت در این دوره‌ها و به کارگیری یافته‌های تحقیقاتی ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید خود را افزایش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.