هیوندای بیش از ۱۱۳ هزار خودرو را به دلیل خطر آتش سوزی فراخوان می‌کند

هیوندای و خودروساز زیر مجموعه آن کیا، بیش از ۱۱۳ هزار خودرو را در آمریکای شمالی به دلیل خطرات احتمالی آتش سوزی فراخوان می‌کند.

هیوندای موتور و کیا اعلام کردند که بیش از ۱۱۳ هزار خودروی جدید را در آمریکای شمالی به دلیل خطرات آتش سوزی فراخوان می‌کنند و همینطور از مالکان خواستند خودرو‌های خود را بیرون و دور از سازه‌های در حال تعمیر پارک کنند.

این فراخوان شامل خودرو‌های هیوندای ۲۰۲۳-۲۰۲۴ Palisade، ۲۰۲۳ توسان، Sonata، النترا و Kona و خودرو‌های سلتوس ۲۰۲۳-۲۰۲۴ و کیا سول ۲۰۲۳، خودرو‌های اسپورتیج می‌شود.

حدود ۵۲ هزار خودروی هیوندای و نزدیک به ۴۰ هزار خودروی کیا در ایالات متحده و همینطور ۱۱ هزار خودروی هیوندای و ۱۰ هزار خودروی کیا در کانادا تحت پوشش این فراخوان قرار خواهد گرفت.

این دو خودروساز کره‌ای گفتند که کنترل کننده‌های الکترونیکی ممکن است حاوی قطعات الکتریکی آسیب دیده باشند که می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد پمپ شود. در اواخر سپتامبر به مالکان اطلاع داده می‌شود و نمایندگی‌ها کنترل کننده پمپ روغن الکتریکی را در صورت نیاز بازرسی و تعویض خواهند کرد.

کیا گفت که شش گزارش از رویداد‌های مرتبط با این نوع نقص ثبت کرده است، اما هیچ تصادف یا جراحتی نداشته است. هیوندای نیز چهار گزارش مرتبط با این نقص دارد. خودروسازان به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه گفتند که یک قطعه مشکوک به ایجاد این نقص از ماه مارس از تولید حذف شده است.

هیوندای به نمایندگی‌ها اعلام کرده تا زمانی که تعمیر فراخوان در دسترس نباشد، باید برای مشتریانی که نسبت به استفاده از وسایل نقلیه خود احساس خطر میکنند خودروی کرایه‌ای در نظر بگیرند.

هیوندای گفت: علاوه بر خطر آتش‌سوزی، آسیب گرمای هوا نیز می‌تواند بر دیگر کنترل‌کننده‌های خودروی سواری تأثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار