رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با صدور پیامی از عزاداری‌های پرشور هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم ۱۴۰۲ تقدیر کرد.

 محمد صالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد  و نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن با صدور پیامی از عزاداری‌های پرشور هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم ۱۴۰۲ تقدیر کرد.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

"باز این چه شورش است که در خلق عالم است"
"باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است"
مکتب عاشورا نسخه بی بدیل و شفابخش و مسیر تضمین کننده عزت، آزادگی ودینداری است. ارزش و اهمیت مجالس عزای حسینی نیز، به میزان توجه و نزدیکی به آرمان‌ها و اهداف قیام حسینی است یعنی مجالسی آمیخته از شور و شعور حسینی.

مردم مؤمن و دیندار دیار دارالعباده که در دلدادگی و عشق به آل الله و فرزندان حضرت رسول الله (ص) شهره هستند و در این طریقِ شیدایی و شوریدگی کسب اعتبار و آبرو می‌کنند، در ایام دهه اول محرم خاصه تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، با سوگواری پرشور و شعور، اوج و بلندای ارادت خالصانه خویش را به خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) و سرور و سالار شهیدان حضرت آقا امام حسین (ع) ابراز کردند.

هر چندتلاش دشمن در طول این سال‌ها باترفند‌های مختلف به دنبال دور کردن مردم از اهل بیت (ع) و اسلام بوده است، ولی مردم متدین و ولایتمدار ایران اسلامی بالاخص مردم دارالعباده یزد در دهه اول محرم امسال حضور بسیار چشمگیری در مراسمات عزاداری سیدوسالار شهیدان داشتند.

 در این راستا وظیفه خود می‌دانم از خدمات صادقانه و خالصانه تمامی مردم شریف و عزادار استان یزد به ویژه هیأت‌های مذهبی و موکب‌های عزاداری، وعاظ و سخنرانان، مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام به دلیل آفریدن حماسه بزرگ عزای حضرت سید الشهدا علیه السلام و یاران با وفایش و هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم، مراتب سپاس و تقدیر خود را اعلام می‌دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.