مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال پنج هزار و ۵۰۳ واقعه ولادت در استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل۵.۳ درصد کاهش دارد.

علی جوکار مدیر کل ثبت احوال کردستان اظهار کرد: تازه ولادت‌های ثبت شده چهار هزار و ۲۱ مورد در شهر‌ها و هزار و ۴۸۲ مورد نیز در روستا‌های استان بود.

او با بیان اینکه نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۵.۱ است، افزود: در مقابل هر۱۰۰ واقعه تولد دختر حدود ۱۰۵ واقعه تولد پسر امسال در استان به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۸۲۴ نوزاد پسر و ۲ هزار و ۶۷۹ نوزاد دختر در استان به دنیا آمدند.

به گفته جوکار بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه ۳۰ تا ۳۴ سال با ۳۰.۲ درصد است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در بین نوزادان دختر نیز بیشترین اسامی به ترتیب مربوط به "آنیا"، "ماهلین"، "دلوین"، "سدنا" و "نورا" و در بین پسران هم "محمد"، "شاهان"، "آیهان"، "میران" و "آراد" است.

جوکار یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال تعداد هزار و ۹۵۱ واقعه وفات به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۴درصد افزایش دارد.

او تعداد وفات شهری را هزار و و ۲۸۳ و روستایی ۶۶۸ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد وفات ثبت شده مردان هزار و ۱۴۰ مورد و تعداد وفات ثبت شده زنان ۶۶۸ واقعه بود.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۵.۸۵ سال میانگین سن زنان فوت شده ۷۰.۵۶سال بود.

جوکار به این اشاره کرد که نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۴۰.۶ است؛ یعنی در مقابل هر۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده زنان حدود ۱۴۰ واقعه وفات مردان به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.